BE - Vlaams EUR
Je winkelwagen ×
Je hebt geen artikelen in je winkelwagen.

Service


Verzending en levering

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven € 100, - worden zonder kosten verzonden binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland, met uitzondering van producten met een afwijkend formaat en producten van meer dan 30 kg (grote/zware artikelen). De verzendkosten voor grote/zware artikelen en de verzendkosten voor landen buiten de EU kan je berekenen in het winkelmandje.

Verzendkosten naar andere landen

(grote/zware artikelen hebben afwijkende verzendkosten):

LandVerzendkostenLevertijden
Belgie€ 8,951 dag
Bulgarije€ 27,954 dagen
Canadabekijk winkelmandje3-5 dagen
Denemarken€ 12,952 dagen
Duitsland€ 8,951-2 dagen
Estland€ 13,953 - 4 dagen
Finland€ 23,952-5 dagen
Frankrijk€ 13,952-3 dagen
Griekenland€ 57,956 dagen
Hongarije€ 45,952-3 dagen
Ierland€ 13,953-4 dagen
Italie€ 18,952-3 dagen
Kroatië€ 28,954-5 dagen
Letland€ 10,953-4 dagen
Litouwen€ 10,953-4 dagen
Nederland€ 6,951 dag
Noorwegenbekijk winkelmandje2-5 dagen
Oostenrijk€ 11,952 dagen
Polen€ 14,952-3 dagen
Portugal€ 20,953-4 dagen
Roemenie€ 24,952-3 dagen
Slowakije€ 13,952-3 dagen
Spanje€ 18,952-3 dagen
Tsjechië€ 12,952-3 dagen
Zweden€ 14,952-4 dagen
Zwitserlandbekijk winkelmandje2-3 dagen
Verenigd Koninkrijkbekijk winkelmandje2-3 dagen
Verenigde Statenbekijk winkelmandje2-3 dagen

Vervoerders

Wij werken samen met UPS, DPD en GLS. Afhankelijk van de gekozen verzendwijze en het bestelde product, versturen wij je pakket met één van deze vervoerders.

Verzendwijze

Als je kiest voor huislevering/reguliere verzending dan kiezen wij, afhankelijk van het pakket, de best passende vervoerder. Als je kiest voor UPS Standaard dan wordt het pakket gegarandeerd met UPS verstuurd. Pakketten boven 30 kg en bestellingen van buiten de EU worden altijd met UPS verzonden. Woon je buiten Nederland en wil je je bestelling zo snel mogelijk ontvangen? Kies dan voor verzending met UPS Express.

Ook bezorging van de bestelling bij een DPD Parcelshop is mogelijk als je woonachtig bent binnen de EU. Pakketten langer dan 100 cm en zwaarder dan 20 kg kunnen niet afgeleverd worden bij een DPD Parcelshop.  Deze verzendoptie wordt bij dit soort producten dan ook niet geboden.

Bestelling ophalen in de winkel

Bij het plaatsen van de bestelling kan je ook voor de verzendmethode ‘Afhalen in winkel’ kiezen. Als het product voor je klaar staat in onze winkel in Barendrecht, ontvang je van ons een mail. Kom je de bestelling vervolgens niet binnen 14 dagen ophalen dan annuleren we de bestelling.

Track and trace

Wanneer je bestelling door ons verwerkt is, ontvang je de factuur via de mail en vervolgens een aparte mail met een Track & Trace. Heb je geen Track & Trace ontvangen? Check dan even je ongewenste mail of spam box.

Heb je een Track & Trace ontvangen maar kun je nog geen informatie zien over je bestelling? Dan is je pakket nog niet bij het depot aangekomen. Check het een paar uur later of op de volgende dag nog een keer, grote kans dat de bestelling al naar je onderweg is.

Let op: kun je het track & trace nummer al langer dan 24 uur niet volgen? Stuur dan even een mailtje naar [email protected].

Wat is de levertijd?

Bestellingen die voor 15:00 uur geplaatst zijn, worden vrijwel altijd dezelfde dag verstuurd. Bestel je ski’s inclusief bindingen die gemonteerd en afgesteld moeten worden, dan is het mogelijk dat in geval van drukte de verzending 1-2 werkdagen langer duurt.

In Nederland zal in veel gevallen de bestelling de volgende dag in huis zijn.  Mocht het product niet op voorraad zijn dan nemen we contact met je op.


Account

Account aanmaken

Heb je nog geen OutdoorXL account? Maak er hier een aan met jouw e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord.

Inloggen

Kun je niet inloggen? Controleer of je het e-mailadres juist hebt ingevoerd. Krijg je de melding 'E-mailadres Onbekend' dan betekent dit vaak dat er nog geen account is aangemaakt.

Uitloggen

Log voor je eigen privacy en veiligheid uit nadat je onze website hebt bezocht, zodat een ander niet bij jouw persoonlijke gegevens kan. Bovenaan iedere pagina kun je uitloggen.

Adreswijziging doorgeven

Een adres wijzigen kan jezelf doen door in te loggen in het account en daar de aanpassingen te doen.

Bestelling aan account koppelen

Het is mogelijk om achteraf je account te koppelen aan een bestelling. Stuur hiervoor een mail met het ordernummer naar [email protected].


Bestellen en betalen

Bestelling plaatsen

Ga naar het artikel van je keuze en klik op de knop ‘In winkelwagen’. Heb je alle artikelen van jouw keuze in je winkelwagen gelegd, dan ga je naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Ben je klaar met winkelen, ga dan naar ‘Afrekenen’ rechts bovenaan de pagina. Klik vervolgens op de knop ‘Afrekenen’, vul je gegevens in en rond het bestelproces af.

Bestelling annuleren of wijzigen

Je kunt een bestelling of een artikel uit een bestelling helaas niet annuleren. Ook is het niet mogelijk de bestelling te wijzigen. In enkele gevallen, wanneer je direct na het plaatsen van de bestelling telefonisch contact met ons opneemt, lukt het ons toch om het verwerkingsproces tegen te houden. Wij zullen dit voor je proberen maar kunnen dit echter niet garanderen. Reeds verwerkte bestellingen kan je via de normale retourprocedure retourneren.

Bestellen ski's met bindingen

Wanneer je ski’s met bindingen bestelt, kan je gebruik maken van onze afstelservice. Onze specialisten stellen je bindingen gratis en vakkundig af. In het bestelproces kan je de daarvoor benodigde gegevens invullen. Deze worden dan toegevoegd aan je bestelling. Als je ervoor kiest om later de afstelgegevens door te geven, doe dit dan binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling. Wanneer we na 24 uur nog geen gegevens hebben ontvangen, gaan we ervanuit dat wij de bindingen niet hoeven af te stellen en stellen we het verzendproces in werking. Let op! Wanneer er gekozen is voor een UPS express levering, zullen we de ski’s niet afgesteld versturen als we geen afstelgegevens hebben ontvangen vóór 15:00 uur.

Geen bevestigingsmail ontvangen

Het kan soms even duren voordat je onze bevestigingsmail ontvangt. Mocht je na een half uur nog steeds geen e-mail hebben ontvangen, controleer dan de map met ongewenste mail/SPAM van je e-mailprogramma. Kan je de orderbevestiging daar ook niet te vinden stuur dan een mailtje naar [email protected]. Wij mailen je dan nogmaals de orderbevestiging.

Bestellingen voor bedrijven buiten Nederland

Wij hebben op onze website geen BTW vrij bestelproces. Wel kunnen wij, voor bedrijven buiten Nederland en binnen de EU, de BTW achteraf terugstorten. Mail hiervoor na het plaatsen van de bestelling onder vermelding van je bestelnummer, de bedrijfsnaam en het BTW nummer naar [email protected]. Wij zullen de factuur dan zonder BTW opmaken en de betaalde BTW terugstorten.

Voorraad online en in de winkel

De producten die op onze website staan, hebben we over het algemeen op voorraad in onze winkel in Barendrecht.  Hebben we artikelen niet op voorraad, dan zijn deze meestal binnen enkele dagen weer beschikbaar. Mocht je een product willen bestellen met de status "Wij wachten op nieuwe voorraad", neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] en informeer naar de levertijd.

Bestellen buiten het assortiment om

Het is mogelijk om een artikel buiten ons assortiment om te bestellen, mits wij het merk ook in het assortiment hebben. Bij dergelijke bestellingen vragwen wij je een aanbetaling te doen van 20% van het aankoopbedrag.

Wanneer komt een artikel weer op voorraad?

De voorraden op de website worden meerdere keren per dag bijgewerkt. Mocht er desondanks een product tussen zitten die je graag wilt hebben met de status "niet op voorraad", Neem dan contact op met de serviceafdeling van de webshop e-mail: [email protected]. Zij kunnen je vertellen wanneer het product weer binnenkomt.

Artikelen direct uit voorraad leverbaar

OutdoorXL heeft een fysieke winkel, daarom kunnen we direct uit eigen voorraad leveren. Als een product op voorraad is, versturen wij het product op de dag van bestelling.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Creditcard
Je kunt de creditcardgegevens via onze beveiligde SSL verbinding veilig invoeren en wij zorgen samen met de creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.

iDeal
Je regelt de betaling direct met jouw eigen bank, via jouw vertrouwde internet betaalomgeving. verschuldigde bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven.

Andere betaalmogelijkheden
Je kunt ook betalen via PayPal. Voor het gebruik van PayPal worden extra kosten gerekend. 

De verwerkingstijd van betalingen die via Sofort of overboeking/SEPA zijn gedaan, is 2-3 werkdagen na betaling.

OutdoorXL cadeaukaart
De OutdoorXL cadeaukaart kan je gebruiken voor alle online aankopen.

Betaling mislukt

Het kan zijn dat de betaling wordt afgebroken. Bestellingen die bij ons binnenkomen met een afgebroken betaling worden automatisch geannuleerd. Controleer voor de zekerheid even je bankafschrift of het bedrag toch is afgeschreven van de rekening.

Wanneer je gekozen hebt voor de betaalwijze ‘Bank transfer’ of ‘Sofort’, dan ontvang je van onze betaalpartner Buckaroo een mail met betaalgegevens.

Is de betaling niet goed doorgekomen, dan kan je het beste een nieuwe bestelling plaatsen.

Betaalmogelijkheden

Nederland
Visa, Mastercard, Paypal, Ideal, Cadeaukaart (Check hier je saldo)

Belgie
Visa, Mastercard, Paypal, Bancontact, Sofort, Cadeaukaart (Check hier je saldo)


Retourneren en ruilen

Artikelen terugsturen (EU)

Bestellingen kunnen binnen 30 dagen na ontvangst, deels of geheel geretourneerd worden. De kosten voor het retourneren van je bestelling, zijn voor eigen rekening. Artikelen die retour worden gezonden moeten voldoen aan de voorwaarden zoals hieronder omschreven.

Je kunt gebruik maken van onderstaande mogelijkheden:

Standaardpakketten (max 20 kg en max 80x50x35 cm):

Ga naar https://outdoorxl.returnista.nl om zelf je retourlabel/barcode te regelen. Let op! Alleen standaard pakketten (max 20 kg en max 80x50x35 cm)

Pakketten zwaarder dan 20 kg en/of groter dan 80x50x35 cm:

Voor deze retourzendingen geldt een afwijkende retourprocedure en gelden afwijkende retourtarieven. Je moet je retourzending aanmelden via [email protected]. Niet vooraf aangemelde retouren kunnen helaas niet worden verwerkt. 

Let op! Voor het retourneren van deze artikelen ontvang je van onze klantenservice het retourtarief. Het retourtarief hangt af van het gewicht, omvang en het retouradres.

Na ontvangst van de retourzending ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Terugbetaling van het te ontvangen bedrag wordt zo spoedig mogelijk uitgevoerd. Dit duurt tot uiterlijk 10 werkdagen na verwerking van de retourzending. 

Artikelen terugsturen (buiten EU)

Bestellingen die geleverd zijn buiten de EU kunnen binnen 30 dagen na ontvangst, deels of geheel geretourneerd worden. Retourzendingen van buiten de EU moeten altijd worden aangemeld via [email protected] . Wij zullen vervolgens een retourlabel maken. De retourkosten zijn voor eigen rekening en afhankelijk van de adres- en pakketgegevens. 

Na ontvangst van de retourzending ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Wij voeren de terugbetaling van het te ontvangen bedrag zo spoedig mogelijk. Dit duurt tot uiterlijk 10 werkdagen na verwerking van de retourzending. 

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

Je mag aankopen binnen 30 dagen retourneren. De bedenktijd gaat in op het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Maatwerkartikelen, zoals ski’s waarbij de bindingen zijn geboord naar jouw wensen, zijn gepersonaliseerde producten en kunnen niet worden geretourneerd. Klimmateriaal kan in verband met veiligheid ook niet worden geretourneerd. 

De retourzending moet voorzien zijn van een volledig ingevuld retourformulier en verpakt worden in een degelijke doos ter bescherming van de artikelen. Voor het versturen mag geen gebruik worden gemaakt van de originele fabrieksverpakking. Het artikel moet uiteraard ongebruikt, compleet en in de originele en onbeschadigde verpakking worden geretourneerd. Het passen van kleding en schoenen is geen probleem, zolang dat in huis gebeurt en de producten onbeschadigd blijven. 

Bij het gebruiken van de fabrieksverpakking als verzenddoos, het ontbreken van de originele verpakking en/of accessoires of het constateren van schade of gebruikerssporen, houden we ter compensatie een percentage van het aankoopbedrag in op het te restitueren bedrag. 

Retourneren tenten
Voor het retourneren van tenten geldt dat deze uitsluitend retour gezonden kunnen worden als deze niet uit de zak gehaald zijn en dus in de originele verpakte staat verkeren.

Retourneren Package Deals
Producten die worden geretourneerd en onderdeel zijn van een Package Deal, kunnen worden teruggestuurd. Bij de berekening van het terug te storten bedrag wordt de prijs van het product in de Package Deal  aangehouden, dus niet de prijs van het product in de losse verkoop.

Heb je een incomplete levering of een defect artikel ontvangen?

Helaas kan dat gebeuren, maar dat lossen we graag voor je op. Stuur hiervoor een mail naar [email protected]. Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen, moet dit binnen 48 uur na ontvangst bij ons worden aangemeld. We hebben een duidelijke omschrijving van het probleem nodig voorzien van foto's van het beschadigde artikel en van de verpakking waarin je het artikel hebt ontvangen. 

Terugbetaling geretourneerde bestelling

Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten betalen we altijd zo snel mogelijk terug, maar altijd uiterlijk binnen 14 dagen.

Bij een volledige retourzending worden de verzendkosten terugbetaald. Indien er gekozen is voor een UPS Express levering, zullen de verzendkosten voor een reguliere verzending worden terugbetaald. 

Retourneren in de winkel

Je kan de bestelling binnen 30 dagen na aankoop retourneren in onze winkel. Voor een snelle afhandeling kan je het beste de factuur die je bij je bestelling hebt ontvangen meenemen. Je ontvangt het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten direct terug in onze winkel.

Maatwerkartikelen, zoals ski’s waarbij de bindingen zijn geboord naar jouw wensen, zijn gepersonaliseerde producten en kunnen niet worden geretourneerd. Klimmateriaal kan in verband met veiligheid ook niet worden geretourneerd.

Artikelen omruilen

Wij hopen dat je tevreden bent met de aankoop. Het kan natuurlijk voorkomen dat je een artikel in de verkeerde maat hebt besteld of dat het artikel niet voldoet aan je verwachtingen. Ongewassen, ongedragen en onbeschadigde artikelen kan je binnen 30 dagen na het bestellen retourneren. We adviseren je artikelen na ontvangst goed te controleren, voordat je de etiketten en labels verwijdert.

Als je het artikel wilt ruilen, kan dat in onze winkel in Barendrecht of door het artikel te retourneren en het nieuwe gewenste artikel in onze webshop te bestellen.

Retourkosten binnen EU

Voor het retourtarief van een pakket zwaarder dan 20 kg en groter dan 80x50x35 cm, neem je contact op met onze klantenservice via [email protected]. De tarieven zijn afhankelijk van het gewicht, de omvang en het land vanwaar het pakket retour gezonden wordt.

De kosten voor een retourlabel voor pakketten tot 20 kg en/of een maximum grootte van 80x50x35cm, gelden de volgende retourtarieven:

VervoerdersLandDropoffPickup
UPSNetherlands€ 6,95 
DPDNetherlands€ 6,95 
DHLNetherlands€ 6,95€ 7,95
DPDAustria€ 10,95 
DPDBelgium€ 9,95 
UPSBulgaria€ 13,95 
UPSCroatia€ 13,95 
DPDCzech Republic€ 13,95 
DPDDenmark€ 12,95 
DPDEstonia€ 13,95 
DPDFinland€ 15,95 
DPDFrance€ 10,95 
DPDGermany€ 9,95 
UPSGreece€ 13,95 
DPDHungary€ 13,95 
UPSIreland€ 12,95 
UPSItaly€ 12,95 
DPDLatvia€ 13,95 
UPSLithuania€ 13,95 
DPDLuxembourg€ 10,95 
UPSMonaco€ 10,95 
DPDPoland€ 18,95 
DPDPortugal€ 12,95 
UPSRomania€ 13,95 
DPDSlovakia€ 13,95 
UPSSlovenia€ 13,95 
UPSSpain€ 12,95 
DPDSweden€ 12,95 

 

Niet afgehaalde bestellingen bij DPD Parcelshop

Als je het pakket niet ophaalt bij de parcelshop dan wordt het pakket na ongeveer een week automatisch naar ons teruggestuurd. Wij zullen het pakket dan als een normale retour behandelen en het betaalde bedrag minus retourkosten aan jou terugbetalen. Is het pakket onterecht teruggestuurd of heb je geen Track & Trace ontvangen, stuur dan even een mail naar [email protected].


Garantie en reparatie

Garantie

Is je product binnen de garantietermijn kapotgegaan door een product- of fabricagefout? Dan verzoeken wij je het product in onze winkel te laten beoordelen door een medewerker. Als je niet in de gelegenheid bent om naar de winkel te komen dan kan je de aankoopbon, een omschrijving van het probleem en foto’s van het defecte product mailen naar [email protected].

Vervolgens beoordelen wij of een garantieprocedure kan worden gestart. Als het product kapot is gegaan door verkeerd gebruik, slijtage, externe invloeden of op eigen initiatief uitgevoerde reparaties dan kunnen wij een garantieaanvraag niet in behandeling nemen. Tentstokken en ritsen vallen helaas niet onder garantie. Uiteraard kunnen wij je wel helpen met dit soort problemen en een passende oplossing proberen te vinden. Dit valt onder service en niet onder garantie.

Wij kunnen alleen producten innemen die vooraf zijn schoongemaakt en goed zijn verpakt. Kleding en schoenen dienen gewassen/schoongemaakt te zijn en tenten moeten schoon en droog ingeleverd te worden. Wanneer je een tent inlevert versnelt het de garantieafhandeling als je de plek markeert waar het probleem zit. Dit kan bijvoorbeeld door een touwtje te knopen om de stof waar het probleem zit of door duidelijke foto’s in te leveren.

Na beoordeling door een medewerker zullen wij het product innemen of een retourzending organiseren en een garantieclaim bij de leverancier indienen. Het afhandelen van een garantieclaim kan enkele weken duren en in drukke periodes soms wat langer. Als de klacht onder de garantievoorwaarden valt, zullen we overgaan tot kosteloos herstel of vervanging van het product.

Mocht blijken dat een defect niet onder de garantie valt dan zijn de verzendkosten en de herstel- of vervangingskosten voor eigen rekening.

Reparatie

Wij beschikken niet over een atelier waar wij zelf reparaties kunnen uitvoeren. Wij kunnen u uiteraard wel adviseren welke stappen u het beste kunt nemen. Vraag ons dus gerust om advies.